BOGENSE

      SKOLE

Billedet på sidehoved

Vores værdier er: Glæde - Ordentlighed - Mod  - Anerkendelse

Mål for - alsidig personlig udvikling - elever i bh. Kl. – 3. kl.

 

Selvværd/tryghed

  • Du kan lige dig selv
  • Du tror på, at du kan noget
  • Du siger din mening og tør holde fast i den
  • Du fortæller gerne om dine oplevelser

Kommunikationsevne

  • Du ser på den, der taler
  • Du hører efter, når andre taler
  • Du siger, hvad du er glad for, og hvad der gør dig ked af det
  • Du er god til at forklare, hvad du mener

 

 

Nysgerrighed

  • Du får ideer
  • Du undersøger ting
  • Du afprøver ting
  • Du stiller spørgsmål

Samarbejde/medansvar

  • Du taler med andre om opgaven
  • Du løser opgaver sammen med andre
  • Du forstår, at andre også kan have ret

 

 

Engagement

  • Du har lyst til at lære
  • Du har gåpåmod
  • Du bliver ved, til du er færdig
  • Du er optaget af det, du laver

Ansvarlighed/respekt

  • Du holder, hvad du lover
  • Du hjælper med at holde orden i klassen
  • Du passer på dine egne – og andres ting
  • Du drikker og spiser din mad hver dag i skolen
  • Du står ved det, du laver

 

 

Tolerance/ligeværd

  • Du prøver at forstå, hvad andre mener
  • Du prøver at forstå, hvordan andre har det
  • Du hjælper andre
  • Du driller ikke andre
  • Hvis du bliver gal, går det ikke ud over andre

Selvstændighed

  • Du prøver selv at løse opgaver, før du beder om hjælp
  • Du fortæller for klassen
  • Du færdes på skolen på egen hånd

 

 

Kreativitet

  • Du er god til at få ideer
  • Du bruger din fantasi
  • Du bruger din krop og dine sanser

 

 

 

 

                 


Mål for - alsidig personlig udvikling - elever i 4. – 6. kl.

 

Selvværd/tryghed

  • Du kan lige dig selv
  • Du tror på, at du kan noget
  • Du ved, hvad du er god til
  • Du siger din mening og tør holde fast i den
  • Du kender dine grænser (du finder dig ikke i drilleri)

Kommunikationsevne

  • Du lytter til de andre
  • Du tænker, før du taler
  • Du udtrykker dig tydeligt
  • Du holder dig til det, vi taler om
  • Du deltager i klassediskussioner

 

 

Nysgerrighed

  • Du får ideer
  • Du afprøver dine ideer
  • Du stiller spørgsmål
  • Du prøver gerne noget nyt
  • Du interesserer dig for andres meninger og holdninger

Samarbejde/medansvar

  • Du kan arbejde sammen med andre om opgaver
  • Du accepterer andres meninger
  • Du arbejder på at finde fælles løsninger

 

Engagement

  • Du har lyst til at lære
  • Du går selv i gang
  • Du er optaget af dit arbejde
  • Du kommer med forslag
  • Du har lyst til at være medbestemmende

 

Selvstændighed

  • Du går i gang med arbejdet
  • Støder du på vanskeligheder, søger du at løse dem, inden du beder om hjælp

 

 

 

Tolerance/ligeværd

  • Du prøver at forstå, hvad andre mener
  • Du prøver at forstå, hvordan andre har det og viser hensyn
  • Du ved, hvornår det er godt at sige tingene, og hvornår der er bedst at tie
  • Du deltager ikke i mobning
  • Du arbejder på, at alle har det godt i klassen
  • Hvis du bliver gal, går det ikke ud over andre

Ansvarlighed/respekt

  • Du holder, hvad du lover
  • Du møder til tiden
  • Du passer på dine egne og andres ting samt skolens materialer
  • Du har orden i dine ting
  • Du er med til at holde orden i klassen
  • Du står ved egne handlinger og indrømmer, når du tager fejl
  • Du gør dit arbejde så godt, som du kan

 

 

Kreativitet

  • Du er god til at få ideer
  • Du øver din fantasi
  • Du bruger din krop og dine sanser

·       Du er god til at løse problemer

·       Du kan se tingene fra flere sider

  • Du kan udtrykke dig på mange måder

 

 

Mål for - alsidig personlig udvikling - elever i 6. – 9. kl.

Selvværd/tryghed

  • Du kan lige dig selv
  • Du tror på, at du kan noget
  • Du kender dine stærke sider
  • Du giver udtryk for egne meninger og holdninger og står ved dem
  • Du er åben overfor andre meninger og holdninger og kan lade dig overbevise
  • Du kender dine grænser og holder fast i dem
  • Du er ikke bange for at begå fejl

Kommunikationsevne

  • Du lytter aktivt
  • Du forstår og bruger, hvad andre siger
  • Du bruger forskellige udtryksformer
  • Du er bevidst om, hvad du siger
  • Du udtrykker dig tydeligt
  • Du er aktiv i klassediskussioner

Nysgerrighed

  • Du eksperimenterer
  • Du afprøver nye ting
  • Du stiller spørgsmål
  • Du sætter spørgsmålstegn ved tingenes tilstand
  • Du interesserer dig for andres meninger og holdninger

Samarbejde/medansvar

  • Du bidrager aktivt til løsningen af fælles opgaver
  • Du bruger de andres stærke sider
  • Du bidrager med dine stærke sider
  • Du er fleksibel

Engagement

  • Du har lyst til at lære
  • Du går selv i gang
  • Du deltager i diskussioner
  • Du viser initiativ
  • Du fordyber dig og viser vedholdenhed
  • Du deltager i beslutninger

Selvstændighed

  • Du løse opgaver på egen hånd
  • Støder du på problemer, søger du at løse dem
  • Du vurderer de opnåede resultater
  • Du sætter nye mål for arbejdet

 

Tolerance/ligeværd

  • Du sætter dig ind i, hvordan andre har det
  • Du tager hånd om andre
  • Du siger fra overfor mobning
  • Du accepterer forskelligheder
  • Du gør dit bedste for alle har det godt i klassen
  • Du giver plads til andre
  • Hvis du bliver gal, går det ikke ud over andre
  • Du har situationsfornemmelse

 

Ansvarlighed/respekt

  • Du overholder mødetider og aftaler
  • Du har orden i dine ting
  • Du holder orden i klassen, og hvor du arbejder
  • Du står ved dine handlinger og indrømmer, når du tager fejl